Skip to content Skip to navigation

Veelgestelde vragen

Al jouw vragen over het JC FRIENDS Programma:

Als JC FRIEND profiteer je van veel voordelen: een welkomstcadeau, spaar voor korting bij elke aankoop (zowel in onze winkels, via de app als in de webshop, en óók op sale-artikelen en speciale aanbiedingen), exclusieve VIP uitnodigingen, verrassing op onder andere je verjaardag, persoonlijke kortingen en het laatste denim- & fashionnieuws. En we hebben nog veel meer verrassingen voor je…

Het is heel eenvoudig om JC FRIEND te worden. Je kunt je aanmelden in de winkel, via de app of in de webshop.

In de winkel: Vraag bij het afrekenen de JC FRIENDS CARD aan bij een medewerker. Je neemt jouw persoonlijke JC FRIENDS CARD dan direct mee naar huis!

In de webshop: Vraag bij het afrekenen de JC FRIENDS CARD aan in de eerste stap van het check-out proces. Je ontvangt jouw persoonlijke JC FRIENDS CARD dan per post met je bestelling!

Via de app: In de app klik je in het inlogscherm op ‘registreren’. Na het registreren, staat jouw kaartnummer en secure code bij ‘My Account’. Je ontvangt geen fysieke JC FRIENDS CARD.

In de winkels en de webshop betaal je €1.- voor de JC FRIENDS CARD. De digitale JC FRIENDS CARD die je ontvangt via de app is gratis.
De JC FRIENDS CARD is geldig in onze webshop, de app en in al onze winkels. Dit geldt ook voor de digitale JC FRIENDS CARD die je ontvangt via de app.
In geval van verlies, diefstal of het niet goed functioneren van jouw JC FRIENDS CARD, dien je Jeans Centre hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Wij zullen je dan kosteloos een nieuwe kaart toesturen. Voor een nieuwe JC FRIENDS CARD neem je contact op met onze klantenservice of bezoek je een van onze winkels.
Je kunt altijd je JC FRIENDS CARD opzeggen. Dit doe je door contact op te nemen met de klantenservice. Na beëindiging is de JC FRIENDS CARD niet meer geldig en vervallen jouw gespaarde punten en openstaande kortingen. We raden je daarom aan om eventueel (gespaard) kortingstegoed te gebruiken voor opzegging van jouw JC FRIENDS CARD. Dit geldt ook voor de digitale JC FRIENDS CARD die je ontvangt via de app.
In dat geval moet je ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen. Er wordt dan zo spoedig mogelijk (en natuurlijk kosteloos) een nieuwe JC FRIENDS CARD naar je verstuurd. Voor een nieuwe JC FRIENDS CARD neem je contact op met onze klantenservice of bezoek je een van onze winkels.
Je kunt jouw gegevens wijzigen door in te loggen op JC.NL/login. Daarnaast kun je je gegevens wijzigen door contact op te nemen met onze klantenservice of een van onze winkels te bezoeken. App-gebruikers kunnen hun gegevens ook aanpassen in de app (‘Mijn gegevens’ in het onderdeel ‘My Account’).
Voor het samenvoegen van twee (digitale) JC FRIENDS CARD neem je contact op met onze klantenservice of bezoek je een van onze winkels.
Om je uit te schrijven voor onze nieuwsbrief, klik je op de link onderaan in de nieuwsbrief. Je bent dan uitgeschreven voor onze nieuwsbrieven. We versturen je dan wel nog een e-mail wanneer er een persoonlijke kortingsvoucher voor je klaarstaat (bijvoorbeeld op je verjaardag). Als je deze berichten ook niet meer wilt ontvangen, dien je je af te melden als JC FRIEND.

AL JOUW VRAGEN OVER GESPAARDE PUNTEN:

Je spaart bij elke aankoop in winkel, via de app of in onze webshop voor punten met jouw JC FRIENDS CARD. Dit geldt ook voor de digitale JC FRIENDS CARD die je ontvangt via de app. Voor elke netto euro die je besteedt, ontvang je 1 punt. Geef je bijvoorbeeld €10.- uit, dan ontvang je 10 punten. Daarnaast kun je sparen voor extra punten door je JC FRIENDS profiel in te vullen naar aanleiding van onze welkomstmail en door deel te nemen aan (win)acties. JC FRIENDS sparen ook 5 punten per gelezen nieuwsbrief. Hiervoor klik je op de actiebanner onderin een nieuwsbrief. Wanneer je extra punten kunt verdienen, wordt dit duidelijk gecommuniceerd.
In onze winkels worden punten uitsluitend toegekend op vertoon van een geldige JC FRIENDS CARD of wanneer je jouw postcode en/of e-mailadres aan ons hebt doorgegeven zodat wij je hierop kunnen vinden in ons kassasysteem. Voor het toekennen van punten op aankopen in onze webshop, koppel je eenmalig het kaartnummer (op de achterkant van je JC FRIENDS CARD) aan je account. Om punten te sparen op aankopen via de app, dien je eenmalig in te loggen of je te registreren als JC FRIEND.
Eén punt is €0,05 waard.
Gespaarde punten vervallen op het moment dat je een JC Cheque ontvangt (100 punten per €5.- korting). De resterende punten vervallen op het moment dat je JC FRIENDS CARD één jaar niet gebruikt is. Ook bij de beëindiging van (deelname aan) het JC FRIENDS programma vervallen de gespaarde punten.
Voor het toekennen van punten op aankopen in de webshop, koppel je eenmalig het kaartnummer (op de achterkant van de JC FRIENDS CARD) aan je account.
Je puntensaldo kun je hier zelf opvragen, bij onze klantenservice of in een van onze winkels. App-gebruikers vinden hun puntensaldo in de app bij de onderdelen ‘Home’ en ‘My Account’.
Bij het retourneren of ruilen van artikelen, worden de betreffende punten in mindering gebracht op de JC FRIENDS CARD. Indien de betreffende aankoop gedeeltelijk betaald is met een JC Cheque, worden de verzilverde punten bijgeboekt op verzoek van de JC FRIEND. Je mailt hiervoor naar klantenservice@jeanscentre.nl.
Het kan twee werkdagen duren voordat de gespaarde punten worden bijgeschreven. Daardoor kan het voorkomen dat je puntensaldo nog niet klopt. Maar je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met onze klantenservice.
Je kunt tot 30 dagen na de aankoop jouw punten laten bijschrijven. Neem hiervoor contact op met de klantenservice of bezoek een winkel. Om je misgelopen punten bij te schrijven, hebben wij nodig: het bonnummer, de bondatum en het filiaal van jouw aankoop.

AL JOUW VRAGEN OVER PERSOONLIJKE KORTINGSVOUCHERS

Bij 100 punten ontvang je per e-mail een JC Cheque ter waarde van €5.-. App-gebruikers zien hun JC Cheque ook terug in de app. Wij versturen alle JC Cheques één keer per maand. Bij meer dan 100 punten, ontvang je een JC Cheque in een veelvoud van €5.-, met een maximale korting van €50.-! Jouw JC Cheque is drie maanden geldig. Als je jouw JC Cheque niet verzilvert, komt de JC Cheque (en daarmee de punten) te vervallen.
Persoonlijke kortingsvouchers (waaronder JC Cheques) zijn niet inwisselbaar voor contant geld.
Je ontvangt jouw persoonlijke kortingsvouchers (waaronder JC Cheques) per e-mail, waarbij je zelf verantwoordelijk bent voor het verstrekken van een actueel en correct e-mailadres. App-gebruikers zien hun persoonlijke kortingsvouchers (waaronder JC Cheques) ook terug in de app.
Dit verschilt per korting. De JC Cheques zijn 3 maanden geldig na uitgiftedatum. De exacte geldigheidsdatum van een persoonlijke kortingsvouchers staat altijd in de betreffende e-mail vermeld. In de app staat de geldigheidsdatum op de achterkant van de voucher (druk op de ‘i’).
Bekijk alle voorwaarden op jeanscentre.nl/actievoorwaarden. Online kun je maar 1 voucher-/kortingscode per bestelling inleveren.
Je kunt jouw persoonlijke kortingen (waaronder JC Cheques) verzilveren in al onze winkels, in de app en in de webshop. Als je de vouchercode online wilt gebruiken, dien je eerst in te loggen. Vervolgens ga je naar je winkelmandje en zie je links onderin ‘Kortingscode’ staan. Hier kun je de vouchercode invoeren. De korting wordt dan verrekend. Als je de kortingsvoucher in de app wilt gebruiken, ga je naar je winkelmandje en vul je de vouchercode in bij ‘Kortingscode’. De korting wordt dan verrekend.
Ben je ingelogd voordat je de voucher-/ kortingscode hebt ingevoerd? Zo ja, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Dan vervalt je JC Cheque en daarmee ook je gespaarde punten.
Ja, je spaart punten over het netto besteedde bedrag. Oftewel, het aankoopbedrag minus de waarde van de JC Cheque.
Nee, het is niet mogelijk om een JC Cheque gedeeltelijk te verzilveren.
Je kunt dan contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen deze korting dan achteraf verrekenen.
Dit kan wel in onze winkels. In de webshop en via de app is het technisch niet mogelijk.
De €1 is een vergoeding voor het produceren van de fysieke kaart. Daarnaast vult de medewerker jouw hele profiel al voor je in aan de kassa, in de app dient de klant dit zelf te doen.