GRATIS RETOURMAKKELIJK EN VEILIG BETALENLevering 2 - 4 dagen
Menu
0.-
0
MIJN ACCOUNT
ZOEK WINKEL

Bekijk hier alle Black Friday dagdeals

Home
KLANTENSERVICE
ServiceMijn BestellingVerzendenLeveringBetalingRuilen en retournerenGarantie en klachtenMaattabelNieuwsbriefPrivacyverklaringActievoorwaardenCookiesAlgemene voorwaardenVoorwaarden achteraf betalen

RUILEN EN RETOURNEREN

Wil je een artikel retourneren of ruilen? Dat mag zonder opgaaf van reden. JC FRIENDS hebben een zichttermijn van 100 dagen en niet JC FRIENDS hebben een zichtermijn van 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag dat je de artikelen in je bezit hebt gekregen. Bij jouw bestelling zit ook een retour- en ruilformulier. Als je deze volledig invult kun je deze gratis afgeven bij een DHL punt bij jou in de buurt.

Hieronder staan de meest gestelde vragen met betrekking tot retourneren en ruilen:

> HOE KAN IK EEN ARTIKEL RETOURNEREN?
JC FRIENDS kunnen de overeenkomst herroepen binnen 100 dagen en niet JC FRIENDS binnen 30 dagen. Er zijn drie manieren waarop je een artikel retour kunt sturen naar Jeans Centre:

  1. Breng je artikelen terug via 1 van onze 100 winkels in Nederland
  2. Verzend je bestelling terug via een DHL punt bij jou in de buurt.
  3. Via boodschappen bezorgdienst Picnic kun je jouw pakket ook terug sturen. Hiervoor dien je dus wel boodschappen besteld te hebben bij Picnic.

Je hebt na herroeping nog eens 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.

Wil je via een andere vervoerder je bestelling retourneren of woon je in het buitenland dan kun je dit retour sturen naar onderstaand adres. De kosten zijn dan voor eigen rekening.

Jeans Centre webshop
t.a.v. retouren afdeling
Van Maasdijkweg 52
3088 EE Rotterdam

> HOE KAN IK EEN ARTIKEL RUILEN?
Bij je bestelling zit ook een ruilformulier bijgevoegd. Dit ruilformulier dient volledig ingevuld te worden.

Heb je het ruilformulier niet ontvangen? Download deze dan hier.

Mocht het zo zijn dat het artikel dat je wilt ontvangen goedkoper is dan zullen wij dit verschil terug storten op je rekeningnummer. Wanneer het artikel dat je wilt ontvangen duurder is dan het bestelde (en dus betaalde) items dan nemen we contact met je op.

Ruilen gaat ook erg gemakkelijk in de Stores. Breng de aankoopbon en het te ruilen item mee naar de Store. Indien het artikel in de Store op voorraad is loop je meteen de deur uit met het nieuwe kledingstuk van jouw keuze. Mocht het artikel niet op voorraad zijn in de winkel, kun je alsnog het artikel in de winkel retourneren. Via de webshop krijg je dan jouw nieuw gekozen artikel thuis gestuurd. Een eventuele terugbetaling of bijbetaling handelen we bij de kassa direct af. Ook voor ruilen in de Store geldt de termijn van 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling voor JC FRIENDS is dit termijn zelfs 100 dagen.

> KAN IK MIJN ONLINE BESTELLING OOK TERUGBRENGEN OF RUILEN IN EEN JEANS CENTRE STORE?
Ja, dit kan bij elke Jeans Centre Store binnen 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling, voor JC FRIENDS zelfs binnen 100 dagen. De kleding moet echter, zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking zijn. We verzoeken je de aangehechte prijskaartjes niet te verwijderen.

> KAN IK EEN RETOUR/RUILING OOK LATEN OPHALEN?
Wij hebben zelf geen ophaalservice beschikbaar. Bestel jij toevallig je boodschappen via Picnic, dan heb je wel de mogelijkheid om jouw Jeans Centre pakketje mee te geven aan de Picnic bezorger.

> DIEN IK JULLIE OP DE HOOGTE TE STELLEN DAT IK EEN ARTIKEL RETOUR STUUR?
Je hoeft ons niet op te hoogte te brengen als je een artikel retourneert naar ons.

> MOGEN ACTIE ARTIKELEN OOK GERETOURNEERD WORDEN?
Ja, hiervoor gelden dezelfde retour- en ruilvoorwaarden als de niet-afgeprijsde artikelen.

> IK WIL GRAAG EEN VERMAAKTE JEANS RUILEN/RETOURNEREN, MAG DAT?
Helaas kan een broek die in onze winkel vermaakt / aangepast is niet meer worden geruild of geretourneerd. Dit omdat het product niet meer verkocht kan worden aan een andere klant.

> WANNEER ONTVANG IK MIJN GELD TERUG?
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je het volledige aankoopbedrag van ons terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de bestelling is gedaan.

> HOE KAN IK GEBRUIK MAKEN VAN MIJN HERROEPINGSRECHT?
Vul het formulier in en mail het naar onze klantenservice. Je bent echter niet verplicht om het modelformulier te gebruiken. Het herroepingsrecht geldt ook zonder modelformulier.

> KRIJG IK DE VERZENDKOSTEN OOK RETOUR?
Wanneer je de volledige bestelling terugstuurt, krijg je ook de verzendkosten retour.

> HOE WEET IK OF JULLIE DE RETOUR GESTUURDE ARTIKEL(EN) HEBBEN ONTVANGEN?
Wanneer je jouw artikelen retour stuurt naar ons, dan ontvang je een bevestiging per e-mail wanneer wij jouw retour gestuurde artikelen hebben verwerkt.

> IK HEB EEN BESCHADIGD ARTIKEL ONTVANGEN WAT KAN IK DOEN?
Je mag het artikel uiteraard terug sturen naar ons. Je kunt hiervoor de retoursticker gebruiken. Hiermee kun je gratis jouw retour versturen via een DHL punt. Voeg aan jouw retour een notitie toe met daarop de klacht vermeld en de bijbehorende aankoopbon. Een andere optie is om het defecte artikel terugbrengen naar een Jeans Centre store. Ga je naar een store, neem dan ook jouw aankoopbon mee waarop het artikel staat vermeld.

> WAT ZIJN DE RUIL- EN RETOURVOORWAARDEN?
We verzoeken je de retourbon mee terug te sturen of mee te nemen naar de store. De kleding mag je natuurlijk thuis gewoon beoordelen/passen zoals je dat ook in een winkel zou doen. De kleding moet echter, zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking zijn. We verzoeken je geen aangehechte prijskaartjes te verwijderen. Doe je meer met de producten dan het beoordelen ervan en ontstaat er daardoor schade aan het product? Dan ben je voor deze waardevermindering aansprakelijk.

Is jouw vraag niet beantwoord? Stel de vraag via klantenservice@jeanscentre.nl Wij doen onze uiterste best om jouw vraag binnen 1 werkdag te beantwoorden.

ADVIES & SERVICE

Land

  • Ik woon in