Skip to content Skip to navigation

Retourneren / Ruilen

Wil je een artikel retourneren of ruilen? Dat mag zonder opgaaf van reden. JC FRIENDS hebben een zichttermijn van 100 dagen en niet JC FRIENDS hebben een zichtermijn van 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag dat je de artikelen in je bezit hebt gekregen. Bij jouw bestelling zit ook een retour- en ruilformulier. Als je deze volledig invult kun je deze gratis afgeven bij een DHL punt bij jou in de buurt.

Hieronder staan de meest gestelde vragen met betrekking tot retourneren en ruilen:

JC FRIENDS kunnen de artikelen opsturen binnen 100 dagen en niet JC FRIENDS binnen 30 dagen. De artikelen kunnen afgegeven worden bij 1 van onze 100 winkels of bij een DHL punt.

Je hebt na herroeping nog eens 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.

Wil je via een andere vervoerder je bestelling retourneren of woon je in het buitenland dan kun je dit retoursturen naar onderstaand adres. De kosten zijn dan voor eigen rekening.

Jeans Centre webshop
t.a.v. retouren afdeling
Van Hennaertweg 6
2952 CA Alblasserdam

Bij je bestelling zit ook een ruilformulier bijgevoegd. Dit ruilformulier dient volledig ingevuld te worden.

Mocht het zo zijn dat het artikel dat je wilt ontvangen goedkoper is dan zullen wij dit verschil terug storten op je rekeningnummer. Wanneer het artikel dat je wilt ontvangen duurder is dan het bestelde (en dus betaalde) items dan nemen we contact met je op. Download deze dan hier.

Ruilen gaat ook erg gemakkelijk in de Stores. Breng de aankoopbon en het te ruilen item mee naar de Store. Indien het artikel in de Store op voorraad is loop je meteen de deur uit met het nieuwe kledingstuk van jouw keuze. Een eventuele terugbetaling of bijbetaling handelen we bij de kassa direct af. Ook voor ruilen in de Store geldt de termijn van 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling voor JC FRIENDS is dit termijn zelfs 100 dagen.

Ja, dit kan bij elke Jeans Centre Store binnen 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling, voor JC FRIENDS zelfs binnen 100 dagen. De kleding moet echter, zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking zijn. We verzoeken je de aangehechte prijskaartjes niet te verwijderen.
Het is niet mogelijk om je retour artikelen te laten ophalen. Je kunt de artikelen opsturen naar ons antwoordnummer of retourneren/ruilen in een Jeans Centre store.
Je hoeft ons niet op te hoogte te brengen als je een artikel retourneert naar ons. Je dient wel het retourformulier volledig in te vullen.
Ja, hiervoor gelden dezelfde retour- en ruilvoorwaarden als de niet-afgeprijsde artikelen.
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je het volledige aankoopbedrag van ons terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de bestelling is gedaan.
Vul het formulier in en mail het naar onze klantenservice. Je bent echter niet verplicht om het modelformulier te gebruiken. Het herroepingsrecht geldt ook zonder modelformulier.
Ja, indien er verzendkosten zijn betaald krijg je deze ook terug bij een complete retour. Momenteel worden er geen verzend en retourkosten in rekening gebracht voor orders binnen Nederland.
Wanneer je jouw artikelen retour stuurt naar het antwoordnummer, dan ontvang je een bevestigingsemail wanneer wij jouw retour gestuurde artikelen hebben verwerkt.
Ja, hiervoor gelden dezelfde retour- en ruilvoorwaarden als de niet-afgeprijsde artikelen.
Je kunt het artikel binnen 2 maanden na ontdekken van het defect zonder melding te maken bij de klantenservice kosteloos retour via een DHL punt of terugbrengen naar een Jeans Centre store. Stuur je hem op, stuur dan ook (een kopie van) jouw aankoopbon mee en een notitie met daarop de klacht. Ga je naar een store, neem dan ook jouw aankoopbon mee waarop het artikel staat vermeld.
We verzoeken je de retourbon mee terug te sturen of mee te nemen naar de store. De kleding mag je natuurlijk thuis gewoon beoordelen/gebruiken zoals je dat ook in een winkel zou doen. De kleding moet echter, zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking zijn. We verzoeken je geen aangehechte prijskaartjes te verwijderen. Doe je meer met de producten dan het beoordelen ervan en ontstaat er daardoor schade aan het product? Dan ben je voor deze waardevermindering aansprakelijk.

Is jouw vraag niet beantwoord? Stel de vraag via klantenservice@jeanscentre.nl Wij doen onze uiterste best om jouw vraag binnen 1 werkdag te beantwoorden.